ETKİNLİK HAKKINDA

Gamification yani ‘oyunlaştırma’, kısaca, oyun işleyişi ve tasarımıyla ilgili tekniklerin ve yöntemlerin oyun dışı servislerin, sistemlerin ya da aktivitelerin daha eğlenceli, bağlayıcı ve motive edici hale getirilmesi için kullanılmasına verilen addır.

İşte biz de, son yıllarda iyiden iyiye ivme kazanan bu kavramın meraklılarını, 3 Ekim 2015 Cumartesi günü, 13 – 18 saatleri arasında DAM Startup Stüdyo ofisinde, Akar Şümşet yol göstericiliğinde gerçekleştirilecek olan Dijital Stüdyo’nun Gamification Etkinliği’ne davet ediyoruz.


Önceleri de oyunla ilgili kimi elementlerin oyun dışı alanlarda kullanıldığı görülse de, bir kavram olarak ‘Gamification’un adı 2002 yılında İngiliz bilgisayar programcısıNick Pelling tarafından konuluyor. Bu tarihte ortaya atılmasına rağmen, yaygın kullanımı ve dikkatleri üzerine toplaması 2010 yılından önce gerçekleşmeyen kavram, o noktadan itibaren yakaladığı ivmenin şiddetini günden güne arttırmaya devam ediyor ve dijital dünyanın aktörlerince heyecanla takip ediliyor. Oyunlaştırma temel olarak, oyunların başında saatler geçirilmesini sağlayan, oyunlara özgü eğlence ve bağlayıcılık tekniklerini, oyun dışındaki alanlarda da aynı etkileri yaratabilmek için kullanıyor.

  • Teknolojinin daha kolay kavranabilmesi
  • Dijital bir servisin hedef kitlesi tarafından daha kolay algılanabilmesi
  • Hedef kitle üzerinde daha kolay bağlılık oluşturabilme
  • Eğlence bir yolla kullanıcıları istenen hedefe yönlendirme

gibi maddeler, oyunlaştırmanın temel kullanım amaçlarından sadece bazıları.

Türkiye’nin ilk oyunlaştırma platformunun “İşte Oyun”un CEO’su ve International Gamification Confederation komite üyesi Niels Van Der Linden, bu workshop’umuzda Akar Şümşet’e eşlik edecek. Niels ile Akar oyunlaştırma sektörünün mevcut durumu, tasarım yaklaşımı, yalın teknikler, oyunlaştırmanın geleceği, ilgili alanlar, bir oyunlaştırma platformu sunmanın zorlukları ve İşte Oyun’un macerası hakkında ilginizi çekebilecek bilgileri de sizlerle paylaşacaklar.

Bu etkinlikte, tüm dünyada dikkatle takip edilen ve yatırımcıların ilgisini her geçen gün daha da fazla çeken bu kavramın temellerini, nasıl uygulandığını ve UX tasarımından, Growth Hacking’e, pazarlamadan, yalın girişimlere dek nasıl işe yarayacağını örnekler ve uygulamalar ile göreceksiniz. Dolu dolu ve konuya uygun olarak son derece eğlenceli, bağlayıcı, sıkıcılıktan uzak geçecek olan, Dijital Stüdyo Gamification (Oyunlaştırma) Etkinliği’ne katılarak, konuyla ilgili meraklarınızı giderebilir ya da var olan uzmanlığınıza yeni ufuklar katabilirsiniz.

Kimlerin Katılmasını Tavsiye Ederiz?
  • Dijital Pazarlamacılar
  • Sosyal Medyacılar
  • Tasarımcılar
  • Ürün Yöneticileri
  • UX Tasarımcıları
  • Dönüşüm Optimizasyonu Uzmanları
  • Growth Hacker’lar
  • UI Tasarımcılar
  • Yazılım Sektöründen C-Level Kişiler
  • Şirket İçi Eğitmenler
  • İnsan Kaynakları Çalışanları
Etkinlik Katılımcılarını Neler Bekliyor?
  • Gün boyu devam edecek, sıcak ve soğuklardan oluşan zengin içecek servisi ve tıka basa doyuracak türden ikramlar
  • Dam Startup Stüdyo’nun Bağdat Caddesi üzerinde yer alan ofisinde, Adalar manzarası eşliğinde geçecek keyifli saatler
  • Katılımcı sayısının sınırlı tutulduğu, butik ve Dijital Stüdyo’nun balık vermekten ziyade, balık tutmayı öğretmeye odaklı kendine has kurgusu sayesinde, etkileşimli ve çok sesli bir süreç
  • Veri odaklılığın ön planda olduğu bir dönemde, oyunlaştırmanın farklılık ve ölçülebilir fayda sağlama gücüyle, bir taşla iki kuş vurma imkanı
  • Oyunlaştırmanın ötesinde, oyun oynamanın psikolojik temellerine inme ve insan psikolojisiyle alakalı içgörü edinebilme imkanı
ETKİNLİK PROGRAM DETAYI

Etkinlik Tarihi: 3 Ekim 2015 Cumartesi
Etkinlik Saati: 13.00 – 18.00
Etkinlik Mekanı: DAM SS Ofisi
Etkinlik Katılımcı Limiti: 12 Kişi


SİZ DE KATILIN!

199 TL

Limitli Kapasite (12 katılımcı)



ETKİNLİK ZAMANLAMASI

13:00 – 18:00


ETKİNLİK YOL GÖSTERİCİSİ


Akar Şümşet

 Ürün Yönetimi Sorumlusu, UX & Oyunlaştırma Mentoru

Yıldız Teknik Üniversite’sinden matematik mühendisi olarak mezun olan Akar Şümşet, ardından Galatasaray Üniversitesi’nde ikna stratejileri üzerine yüksek lisans yaparak, eğitimini sürdürüyor. Oyunlaştırmanın da aralarında olduğu çok sayıda MOOC sertifikasına sahip Şümşet, 
Tart New Media’da proje yöneticiliği yapmasının ardından kendini, Türkiye’nin ilk oyunlaştırma platformu olan ‘İşte Oyun’da, iş geliştirme ve ürün yönetiminden sorumlu olarak buluyor. Bu deneyimlerin ardından, dünyanın en büyük ikinci girişim hızlandırma programı olan Startupbootcamp’in İstanbul’daki ilk programında, program yönetici, UX ve oyunlaştırma mentoru olarak görev alıyor. 
Şu an, EmlakJet’te ürün yönetimi departmanının başında ve kullanıcı deneyimi de dahil ürün geliştirme süreçlerinin tümünden ve aynı zamanda IT ekiplerinin iş yapma biçimlerini tasarlamaktan sorumlu olarak görevini sürdürüyor. 
Oyunlaştırma özelinde çeşitli üniversitelerde seminerler vermiş ve Coca Cola, Turkcell, Vodafone gibi çeşitli markalara oyunlaştırma tasarımcılığı ve danışmanlığı yapmış olan Akar Şümşet, Sherpa Blog ve Webrazzi gibi mecralarda yazılarını yayınlamayı da sürdürüyor. 

ETKİNLİK KATEGORİSİ

Teknoloji